Economic Calendar

Cari pe nak tengok

etoro forex

KENAPA KITA SERING GAGAL???


Sebagai seorang trader atau manusia biasa kita takkan lepas dari hasad dengki tamak haloba yang paling utama kebendaan.Setiap rezeki yang kita cari ada lah hak kita ..seiring dengan apa yang diperkatakan dunia dan akhirat harusla seimbang..Yang paling utama adalah ilmu akhirat itu yang paling utama..sepatah doa beribu pahala yang kita dapat..jangan asyik kejar dunia..buang hasad dengki,sifat tamak apasaja sifat yang dimurkainya hampiri Yang MAHA ESA..IsyaAllah hidup akan diberkati..ini perlu ada dalam diri..setiap makhluk bernama insan takkan lepas dari sifat2 yang boleh dikatakan jelik..cemburu hati..bermegah2..rasa nak menunjuk2..apa perlunya semua tu jika ilmu akhirat kurang..


ok sekiranya anda seorang trader yang mempunyai sifat2 diatas anda pasti takkan berjaya..yang paling utama biarla wang yang anda dapat untuk memulakan trading adalah halal kerana anda berniaga menggunakan wang anda..bukan hak milik orang lain..seperti menipu or macam2 yang seangkatan dengannya...jika niat anda betul hati anda bersih apa yang anda dapat adalah berbaloi..

Kenapa saya berkata begitu???????tidak mustahil anda akan berjaya dengan hanya bermodal 1usd sahaja sebagai permulaan walaupun anda seorang newbie...tidak semestinya anda memerlukan beribu dolar untuk berjaya..kalau modal beribu dolar dari hasil menipu or duit haram atau apa2lah...lambat laun rezeki makin pendek..inilah yang selalu berlaku pada muda mudi sekarang..kenapa saya cakap macamni lak...hmmmmmm...sendiri mau ingat la...ini adalah pengalaman saya,saya dulu newbie juga seperti anda,nak kata pengalaman tu takla...tapi hampir 5tahun saya mempelajari selok belok forex..adakala seorang trader yang dah 10tahun pengalaman pun tak mahir2 lagi belajar bermacam2 kelas tapi tak ok2 jugak..inikan baru setahun jagung...bukan nak mengata tau.....ini pengalaman saya juga saya memulakan trading dengan modal 1usd je..ni kisah 5tahun dulu..niat satu jer nak pelihara anak..sebagai seorang trader pengalaman tu boleh dikatakan teramatla peritnya dugaan datang dengan berbagai rupa dengan family problem macam2 problem adakalak kesihatan terganggu macam tsunami tuuu...

tapi itula SABAR tu separuh dari iman..dengan berkat dorongan orang tersayang akhirnya saya mahir sendiri..itulah saya kata kalau modal puluh2 ribu hati kotor tak guna..so JERNIH..JERNIH kan hati tu...

arena forex